Pengikut

atas

Khamis, 13 Oktober 2011

M.Nasir @ Sifu

Gua sebenarnya tak berapa minat M.Nasir sebelum nie, gua lebih minat kumpulan2 rock dulu2 seperti Ukays dan lain2. Tapi tu dulu brader.. Gua dah semakin matang sesuai dengan peredaran masa & peningkatan umur.. Tahap kematangan kita haruslah sesuai dengan umur.. Sekarang gua sedang dalam proses mendownload apa2 lagu yg ada kaitan dengan M. Nasir di 4shared.com... Tak kisah lagu raya ataupun rentak keroncong daripada M. Nasir, gua hentam saja beb.. Asalkan ada kaitan dengan M. Nasir..  Bila gua dengar2 balik mana2 lagu daripada M. Nasir ni, lagu M.Nasir ni banyak berunsurkan nasihat melalui hadis,surah & hal2 dunia yang berlaku di sekeliling kita.. Muziknya yang berentak nusantara memang kena dengan jiwa gua walaupun jiwa gua lebih kepada muzik rock.. Apapun genre muzik tersebut ia layak dinikmati & dihormati.. Setiap genre muzik ada peminatnya.. Apapun, sekarang gua jenis universal di dalam meminati sesuatu muzik tetapi tetap lebih kepada muzik rock.. Sekali-sekala gua tetap layan country song, pop, RnB, blues, techno, keroncong mahupun muzik dangdut sekalipun.. Hehehe.. Gua lebih suka menghayati genre muzik tersebut daripada mencaci genre muzik tersebut.. Tepuk dada tanyalah selera beb! 

Jika dilihat kepada jasa M. Nasir kepada industri muzik kita bukanlah sedikit.. M. Nasir pernah melahirkan artis yang berbakat seperti Alleycats, Search, Wings, Ella, Ziana Zain, Hattan, Spider, Mawi, Misha Omar dan Dato' Siti Nurhaliza.. Spider & Mawi telah mengalami zaman kemurungannya kerana 'meninggalkan' sifu mereka dengan alasan ingin berdiri di atas kaki mereka sendiri.. Boleh dibayangkan jika sifu kepada XPDC pulak adalah M. Nasir..? Apakah yang akan berlaku...? Imaginekanlah sendiri.. Suatu hari nanti karya2 M. Nasir ni akan mempunyai nilainya yang sendiri sepertimana lagu2 Michael Jackson.. Gua suka hasil karya M. Nasir bersama Loloq.. Lagu yg dihasilkan memang mantap tetapi Loloq dah pergi meninggalkan kita.. Pada gua M. Nasir memang layak digelar sifu.. Anda semua sendiri tahu yang selain daripada pandai mencipta lagu & menyanyi beliau juga pandai berlakon.. Dengan memiliki studio rakaman Luncai Emas Sdn. Bhd. sudah membuktikan yang beliau seorang yang bercita-cita tinggi & ada wawasan dalam hidup..

Apapun, semoga M. Nasir sentiasa sukses di dalam apa jua bidang yang diceburi & memeriahkan lagi industri muzik kita.. Lama juga dah rasanya M. Nasir ni tak mengeluarkan album baru.. Takkanlah ketandusan idea bro.. Album last sekali ialah album Sang Pencinta pada tahun 2006. Rasa2nya mungkin sifu masih lagi sedih akan pemergian rakan seperjuangannya allahyarham Loloq. 

[[[edited]]]

Tiada ulasan:

Catat Ulasan