Pengikut

atas

Khamis, 16 Jun 2011

Siapa yang bersalah hasilkan "KL GENGSTER"?



"Sekarang Gua Tak Kira Lu Abang Long Ka Lu Ayahanda Ka, Malaysia Gua Pegang"
Satu Dialog Yang Kini Panas di Bibir Rakyat Malaysia.


  



Pertubuhan Kebajikan dan Dakwah Islamiah (Pekida) berhasrat menyaman penerbit dan pengarah filem Kongsi dan KL Gangster kerana mendedahkan beberapa perkara sulit yang digunakan dalam pertubuhan tersebut melalui filem mereka.

Ketua Ahli Majlis Negeri Pekida Wilayah Persekutuan, Shikin Begum berkata antara dialog dalam kedua-dua filem berkenaan telah menggunakan kata kunci pertubuhan tersebut yang selama ini dianggap rahsia.

"Kami melihat filem Kongsi dan yang terbaru ini KL Gangster telah melampaui batas apabila menggunakan kata laluan dan kod rahsia Pekida.

"Mereka juga telah membuka banyak rahsia Pekida dengan menerbitkan filem bercorak gengster yang sebenarnya hanya memalu dan menjatuhkan martabat bangsa Melayu sendiri," ujarnya ketika dihubungi mStar Online di sini, Khamis.

Penerbit filem KL Gangster dan Kongsi, Datuk Yusof Haslam dan David Teo, menjelaskan filem-filem terbitan syarikat produksi mereka itu tiada kaitan dengan sebarang aktiviti mana-mana pertubuhan bukan kerajaan seperti yang didakwa oleh Pertubuhan Kebajikan dan Dakwah Islamiah (Pekida).



Seharusnya Jangan Salahkan Producer Filem Atau Pembuat Filem Ini, Kerana Lihat Dahulu Pergerakan Mana-mana Pertubuhan Yang Di Katakan Gerak Underground,Perjuangan Rahsia lar, Tetapi Secara Peribadinya Jika Di Tanya Semua Org Di dalam Malaysia Tahu Pergerakan Ini...Masih Ada Rahsiakan Perjuangan yang sepatutnya di bawa.



Kini Kita Lihat Sahaja Dlm Youtube Atau Dalam Internet, Tiada lagi Yang Rahsia. Lihat Sahaja Sticker di Kereta, Sticker di Motor, Sticker Di Helmet, Key Chain, Baju...Etc Yang Digunakan Secara Terang-terangan,Soalan Disini Salah Siapa???


Malah Ada Yg Bercakap Terang2 Di Kedai2 Mamak, Mc Donalds, Padang Bola Tanpa Ada Rasa Ianya Perlu Di Rahsiakan. Bukankah Ini Satu Amanat Dan Tanggungjawab Utk Simpan Rahsia, Tapi Di Bincangkan Secara Terbuka, Siapa Yang Harus Di Persalahkan Bila Tiada Lagi Rahsia.

Kita semua haruslah menghormati PEKIDA,MAJLIS AYAHANDA MALAYSIA (PERMAS),SAHABAT,PEWARIS, PUTRA,AL-EHSAN,BATAS,....ETC, Tetapi Ianya Harus Kembali Kepada Asas Perjuangan Utk Memartabatkan Apa Yang Di Angkat dan Dijunjungkan.

Seharusnya Budaya Yang Ada Kini, Harus Di Kembalikan Kepada Era Sebelum Ini Di Mana Harus Ada Tanggungjawab Utk Simpan Amanah. Yang Lama Harus Menjadi Teladan Yang Baik Pada Yang Baru, Didikan Dan Ajaran Utk Kembali Pada Asas Apa Itu Perjuangan Yang di Bawa Kerana Tanpa Ajaran dan Didikan Akan Tersasar Drpd Apa Yang Wajib Di Perjuangkan.

Rahsia Di Simpan, Biar Sekalipun Di Seksa Sehingga Pecah Perut, Tapi Jangan Pecah Di Mulut. Biarkan Harimau Tidur Tanpa Di Usik, Kerana Bila Di Usik Ianya AKan Di Mengamuk. Biarlah Nama Di Sebut, Sejarah Di Cerita Tapi Siapa Dia Dan Dimana Dia Menjadi Tanda Tanya Ikut Resam Panglima Melayu, Padi Bila Berisi Makin Tunduk ke Bumi.


Semoga Perjuangan Akan Berkekalan, Kembali Kepada Asas Perjuangan. Hayati Apa Yang Di Ucap Dan Kekalkan Sebagai Amanah Dan Amanat Yang Harus Terus Di Simpan


Tiada ulasan:

Catat Ulasan